VITTNE TILL RÅN...

Hejsan.

Idag hände något som jag bara trodde hände på film. Jag, Jessica och Hannes har precis vart och tittat i lite affärer så går vi förbi juvlearbutiken "Sandin" vid kompassen, mellan Kungsgatan och Östra Hamngatan. Jessica säger att hon vill gå in och titta en snabbis, men jag och Hannes orkade inte gå in där så Jessica sa att vi skulle möta henna vid andra ingången.

När vi kommer till den andra ingången rusar en kvinna ut ur butiken och skriker "Det är ett rån! Ring polisen, ring polisen! Det är ett rån!". Helt hysterisk springer hon iväg till närmaste restaurang. Jag och Hannes fattar inte riktigt vad som har hänt förrän vi tittar in i butiken och ser alla människor ligga på govlet. Vi förflyttar oss en bit och hör ett ljud som låter som att någon slår med något. Min första tanke är "Nu är Jessica skadad". Men så ser vi att en utav rånarna står och slår med en jättestor yxa mot en av montrarna. En annan rånare står vid ena ingången och håller vakt. Några sekunder senare kommer de 4 rånarna mot oss med en stor bag där man ser ena yxan sticka ut. Dom joggade iväg och sedan var dom borta.

Vi går tillbaka till den andra ingången och Jessica kommer rusandes ut med tårarna i ögonen och jag slår armarna om henne. Hon var helt chockad och Hannes och jag lika så.

Allting gick så fort och trodde inte att man skulle vara med om något sådant. Har fortfarande inte riktigt fattat det och jag är helt matt.

Fick sitta i polisförhör för dom ville veta det jag såg och la märke till. 2 timmar efter händelsen var jag äntligen hemma.

Fy fan. / Anna

Kommentarer
Postat av: Elin

Usch vad hemskt! Tur att varken ni eller Jessica eller någon annan blev skadad!

2009-09-15 @ 17:09:45
URL: http://starsonhereyelash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0