orka läsa hela texten

Jag är trött på det här nu. Jag skall ta tag i mitt liv och fan inte tänka på någon annan än bara mig själv!
Det låter egoistiskt men alla människor måste vara egoister för att komma någon vart i livet. Du kan aldrig lita på någon annan och så är det. Alla är egna personer med egen vilja och vill sitt eget bästa iförsta hand hemskt att säga för man vill inte att det skall vara så. Jag är en människa som oftast trott det bästa om dom flesta.  Men seriöst, nu behöver jag tänka på mig själv bara mig själv ett tag.


Jag måste ordna upp allt som jag inte mår bra av just nu. Jag tänker inte gå och må dåligt längre livet är för kort för det. Ni kanske undrar vad det är som skall vara ett sådant stort problem. . .
Jag mår inte bra på grund av att jag haft det jobbigt med skolan, ingenting har gått min väg. Jag ligger efter i skolan och jag har aldrig någonsin fått bra betyg genom min skolgång. Hur roligt är det? hur värdelös känner man sig inte när man alltid misslyckas?

Jag skall inte behöva känna mig världelös det skall alltid vara något problem med mig. Är det inte så att jag gråtit i alla år för Victor och när det löst sig skall det dyka upp en massa annat. Nu är det problem med skolan jag har tänkt på att hoppa av skolan och börja jobba men det beslutet är uteslutet! jag skall ta mig fan gå in för skolan nu på egen hand. Imorgon går jag raka vägen till rektorn och snackar med henne om hur jag skall lägga upp mina studier. Sedan får jag ta mig fan gå in för det ordentligt. Okej jag verkligen hatar skolan men jag skall stå ut!

Mitt värsta problem just nu är väl att mitt livs kärlek skall lämna mig och åka till USA i 4 år. Jag är totalt helt knäckt och det kommer helt olämpligt just nu för min del. Jag fattar inte hur jag kommer klara mig utan min absolut bästa vän och min älskade pojkvän. Jag trodde aldrig vi skulle skiljas åt nu när vi äntligen fått alla pusselbitarna på plats. Men klart att något skall hända i Felicias liv när det väl går bra med någonting. ...
Han är den som lyser upp mina dagar när dom är jobbiga men då skall han försvinna ifrån mitt liv föralltid troligen.


Nu skall jag gå och tvätta av mitt kladdiga smink som ligger kletat över hela ansiktet just nu. Bort med det och ta tag i ditt liv nu Felicia!


// Felicia ohlander

Kommentarer
Postat av: Tess

Livet går alltid upp och ned, men i slutändan löser sig allt. Det brukar till och med leda till att man blir en starkare person. Att din pojkvän flyttar innebär inte slutet, se det som något positivt. Klarar ni detta, klarar ni allt. Avstånd dödar inte kärlek. Och tänk på alla de stunder när ni väl ses, kan det finnas något mer romantiskt ;) Precis som du sa, fokusera på dig själv, det är vad alla andra gör. =)

2009-09-21 @ 17:59:11
Postat av: Ronja

Bra Felicia! Ingen annan än du kan hjälpa dig själv.. Sen så är du inte vädelös, Tycker du är sjukt duktigt på att vara världens snyggaste lillasyster ;)

2009-09-21 @ 20:30:42
URL: http://www.nattstad.se/miss_vodka
Postat av: sara

I will always be here!

2009-09-21 @ 21:43:19
URL: http://saaraoskarssons.blogg.se/
Postat av: Jenny Linnarsson

Lilla söta! Även om det känns som allt går emot dig just nu kommer det lösa sig i slutändan. Som du säger är det bra att du fokuserar på dig själv, och det är det du behöver. Du kommer klara det! Ge inte upp utan försök se framåt :) Angående Victor beror det på hur du ser det, som Tess skrev.. Klarar ni detta så klarar ni allt, tänk bara på alla år du "kämpat" för att få honom, eller velat ha honom - tillslut gick det ju, för att du inte gav upp! Ni kommer säkert på en lösning till att få det att funka. <3

2009-09-21 @ 23:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0